Outsourcing IT – wady i zalety
Zastanawiasz się, czy outsourcing IT to dla Ciebie dobre rozwiązanie? Koniecznie przeczytaj poniższy tekst. Prezentujemy w nim wady i zalety outsourcingu usług IT.
Zalety outsourcingu IT
Outsourcing IT Poznań pozwala skoncentrować się na najważniejszych obszarach działalności, co w dłuższej perspektywie daje szansę na rozwój biznesu, zwiększenie konkurencyjności oraz zysków firmy. Decydując się na outsourcing IT, otrzymujemy też dostęp do najlepszych specjalistów w dogodnym dla siebie momencie. Nie trzeba tworzyć dodatkowych miejsc pracy, nie trzeba inwestować w drogi sprzęt, ani też ponosić kosztów z tytułu utrzymania pracowników. W skali roku to pozwala zaoszczędzić całkiem sporą sumę pieniędzy, którą będzie można przeznaczyć na inne cele, np. na rozwój firmy. Warto mieć na uwadze, że outsourcing IT to także elastyczne rozwiązanie. Nie dość, że można z niego korzystać tylko wtedy, gdy zajdzie taka potrzeba, to jeszcze firmie zewnętrznej można zlecić konkretne zadania. Outsourcing IT daje możliwość określenia budżetu oraz samych zadań, tym samym już na początku współpracy właściciel firmy jest poinformowany o tym, ile wyda na daną usługę, czy usługi.
A co z wadami?
Niestety pomimo wielu zalet, takie rozwiązanie ma też swoje wady. Zastanawiasz się jakie? Przede wszystkim oddajemy innej firmie częściową kontrolę nad istotnymi dla funkcjonowania firmy elementami, co w dzisiejszych czasach oznacza ogromne ryzyko. Pomimo tego, że mamy dostęp do wielu fachowców, to niektórzy z nich nie są godni zaufania, więc dopuszczając podmiot zewnętrzny do tajemnic przedsiębiorstwa, musimy liczyć się z ryzykiem. Dobrą praktyką w tym wypadku jest na przykład stosowny zapis w umowie ramowej oraz NDA. Poza tym przed podpisaniem umowy warto by było sprawdzić referencje danej firmy lub specjalisty, nie wspominając też o bezpośrednim spotkaniu i rozmowie, która pozwoli ocenić, czy nasze oczekiwania są dobrze rozumiane. Pojawienie się nowych osób w zespole może skomplikować relacje i wpłynąć na atmosferę panującą w miejscu pracy. Sytuację dodatkowo może komplikować fakt, że osoby z branży IT zwykle pracują zdalnie, nie spotykają się na co dzień z pracownikami firmy swoich klientów.
Jak widać, outsourcing IT ma zarówno wady, jak i zalety, choć tych dobrych stron jest tutaj zdecydowanie więcej i to sprawia, że jest rozwiązaniem wartym uwagi. Dlatego zachęcamy do zgłębienia tematyki, rozważenia wszystkich za i przeciw, a następnie wypróbowania outsourcingu informatycznego w swojej firmie.