4 fakty o outsourcingu IT
Outsourcing IT to nie tylko modne, ale przede wszystkim dobre rozwiązanie. Przekazując część kompetencji zewnętrznej firmie, można zredukować koszty oraz wpłynąć na lepszą efektywność i większe zyski firmy. Wszyscy przedsiębiorcy, którzy korzystają z takiej formy współpracy, zgodnie oceniają, że niesie ze sobą same korzyści. Co warto wiedzieć o outsourcingu IT? Poniżej 4 najważniejszych faktów.
Indywidualna oferta
Outsourcing IT Przeźmierowo jest w stanie zaoferować indywidualną ofertę, taką, jakiej potrzebuje jej klient. Wynika to ze świadomości tego, że każda firma jest inna, ma inne potrzeby, zasoby, czy infrastrukturę komputerową. Tym samym nie da się zaoferować jednej standardowej umowy, ponieważ ona nie spełni oczekiwań wszystkich klientów. Aby skroić ofertę na miarę potrzeb firmy, warto na początku przeprowadzić analizę potrzebnych usług, a następnie ją dostosować pod kątem budżetowym. Po zaakceptowaniu oferty pozostaje już tylko podpisanie umowy i firma outsourcingowa będzie mogła zabrać się realizację powierzonych zadań.
Szeroki zakres usług outsourcingowych
Zarówno specjaliści, jak i firmy świadczący usługi outsourcingu IT są w stanie zaoferować swoim klientom szeroki zakres usług. Mogą one dotyczyć administrowania siecią, programowania, tworzeniem stron internetowych i ich testowaniem, jak również czuwaniem nad bezpieczeństwem bazy danych. W skład usług outsourcingu IT wchodzą również same prace serwisowe. Specjaliści sprawdzą sam sprzęt, usuną ewentualne usterki, zaktualizują oprogramowanie, jak również sprawdzą, czy nie ma w nim żadnych zagrożeń. Specjaliści IT oferują również pełne wsparcie doradcze, są do dyspozycji swoich klientów, kiedy tylko zajdzie taka potrzeba.
Elastyczność
Podstawową zasadą współpracy z tego typu firmami jest elastyczność. Zgodnie z potrzebami lub oczekiwaniami w danym okresie, współpracę można zwiększać lub zmniejszać w dowolnym momencie.
Brak kosztów pracowniczych
Nawiązanie współpracy z zewnętrzną firmą zapewnia duże oszczędności z tytułu kosztów pracowniczych. By cieszyć się dobrze rozbudowanym i funkcjonalnym działem IT trzeba liczyć się z ogromnymi kosztami. Nie dość, że trzeba zatrudnić programistów, informatyków i specjalistów od IT, to jeszcze trzeba opłacać za nich składki, zapewnić specjalistyczny sprzęt oraz miejsce do pracy. Poza tym, aby stanowiska informatyczne wymagają ciągłego doszkalania, a więc w grę chodzą kursy i kształcenia pracowników. W skali rocznym to całkiem duże koszty, które można przeznaczyć na inne cele.